Ruta Pirinexus

 

Amb aquest enllaç trobarem tota la informació i mes d’aquesta ruta circular anomenada Pirinexus.

http://www.pirinexus.cat/

En aquest cas la ruta la dividim en 4 trams:

  • Com vivim a BCN, ens resulta millor començar des de Girona. Així que matinem i agafem el tren. Al arribar a Girona esmorzem i sortim per la via verda cap a Olot, aquí parem per dinar i ens decidim per fer-ho al Restaurant Café del Mig, situat a la plaça del mateix nom. Continuem i ho fem per carretera, una llarga pujada fins arribar al Serrat de Sentigosa i després tenim el descens a Sant Joan de les Abadesses, aquí la pluja ja no es una amenaça i es converteix en un fet, així que ens preparem i continuem cap a Sant Pau de Seguries, on tenim reservat al Càmping Els Roures un apartament per passar la nit. Cada vegada plou més intensament, fins que, al arribar a Sant Pau ja cau pedra i ens tenim que refugiar una bona estona. Arribem al Càmping chops, i ens atenen fantàsticament, aconseguint tot el necessari per estar ben còmodes.

  Resum: distància 90 Km, velocitat mitja 13,3 KM/h i desnivell acumulat 1.453 mts

  • La segona etapa es la més maca  de les quatre,  el dia es solejat i degut a la pluja del dia anterior és fresc i agradable. Passem per Camprodon  on el riu Ripoll va molt crescut i comencem l’ascens al Coll D’Ares. Un descens fantàstic cap a Prats de Molló on dinem. Continuem fent via verda i passant per varies poblacions, la més maca Ceret, aprofitem i donem una volta i ja cap a Le Boulou  o Le Volo,  on farem nit.

  Resum: distància 83 Km, velocitat mitja 15,1 KM/h i desnivell acumulat 855 mts

  • La tercera etapa sortim de Le Boulou, no abans de fer un bon esmorzar, ja que ens toca fer l’ascens, direcció a la ciutat Maureillas, cap a la Serra de Panissars, i després d’una forta baixada, passarem a Espanya per la Jonquera. Passem per Capmany, dinem a Vilarnadal, Castell De Peralada, Castelló D’Empuries, Sant Pere Pescador, L’Armentera i toquem platja a Sant Marti D’Empuries, L’Escala, Sant Joan De Belcaire i arribem a Torroella de Montgrí  on passem nit.

  Resum: distància 91 Km, velocitat mitja 13,6 KM/h i desnivell acumulat 870 mts

  • Quarta i última etapa, la més plàcida, sortim de Torroella, després d’esmorzar, passem per Palafrugell, Palamós, Platja D’Aro, Sant Feliu de Guíxols, Sta. Cristina D’Aro, a Llagostera dinem, Cassà De La Selva, Quart i Girona  on agafem el tren cap a BCN.

o   Resum: distància 85 Km, velocitat mitja 15,8 KM/h i desnivell acumulat 586 mts

o   Resum Total: distància 349 Km, velocitat mitja 14,5 KM/h i desnivell acumulat 3.764 mts  

Integrantes: José Manuel Portero, Aberto Escudero, Qim Cubel

Ver Videos: 1ª etapa:  https://youtu.be/leUFoTINc-0   

                     2ª etapa:  https://youtu.be/iVO1ip391KE

                     3ª etapa:  https://youtu.be/h95OPwUrTjw

                     4ª etapa:  https://youtu.be/tPMw8veQ3cs

Ruta por el Matarraña/Matarranya

El pasado 21/09/2016 realizamos una bonita ruta por la comarca del Matarraña (Teruel), guiados por nuestro compañero Joaquin Cubel, buen conocedor de la zona.

Salimos de Barcelona a las 6,30h – AP Tarragona, salida Reus Aeropuerto, N420 a Calaceite donde cogemos la A-1413 a Cretas (217 Km) –.

La ruta se hace en un día pero volver a Barcelona al finalizarla resulta muy pesado, por lo que decidimos pasar noche en la antigua  Estación de Cretas “Via Verde” convertida en Albergue tel: 978079015 que recomendamos.

Tras el almuerzo en Cretas, nos dirigimos al Albergue, descarga de bicis toma de posesión del alojamiento e iniciamos la ruta.

Salimos por la pista de la derecha del parquin del Albergue a coger la carretera A1414 a Arnes desde aquí pista dirección al Toll del Vidre, por bosque y con la impresionante visión a nuestra izquierda del Serrat de la Ballestera y la Roca Dreta. Continuamos dejando el desvío al Toll del Vidre a Beceite/Beseit que merece una detenida visita.

A la salida de Beceite contemplamos el paraje  Font de Rabosa y seguimos dirección al Pantano de la Pena, bordeamos el pantano pasamos un pequeño túnel e iniciamos una corta pero exigente subida entrando en el término de Fuentespalda, la pista transcurre sin dificultad con pequeños desniveles. Llegada a Fuentespalda, donde comemos en la   Fonda Aparicio.

Tras el descanso de la comida, de nuevo en marcha, a la salida del pueblo cogemos pista a la izquierda, hacia la Ermita de San Pedro Martir y el Salt de la Portellada, espectacular salto de agua del rio Tastavins que lo encontramos totalmente seco, a pesar de ello disfrutamos de este bonito rincón.

Cruzamos el rio Matarraña y continuamos hacia Torre del Compte, breve parada – cervecita, visita rápida a la casa de Quin – . Salimos de la población por la ermita de San Juan dirección a la ermita de Todos los Santos y ya atardeciendo, en descenso, contemplando a fondo la silueta de las Rocas de Benet, llegamos a la Estación de Cretas.

Un buen día de BTT con una ruta muy agradable, 72Km.de recorrido por pistas sin ninguna dificultad, que nos permite conocer parte de esta bonita Comarca del Matarraña.

Ahora solo queda una buena ducha y como colofón del día visita nocturna y cena en el bonito pueblo de Valderrobres/Vall-de-roures.

Participantes: Joaquin Cubel, Miguel Palomar, Juan Ramón Sanabra, José Manuel Portero, Alberto Escudero, José Luis Sancenón.

Enlace Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=14899266

Enlace Video:  http://youtu.be/DooEmvUF22g

BARCELONA-CABRA DEL SANTO CRISTO (JAEN) 2016

  Como pensado hace algunas semanas inicié mi viaje a mi pueblo el día 28 de septiembre, acabándolo el 1 de octubre al mediodía. Más de 750km, a más de 25 km/h de media atravesando las provincias de Barcelona, Tarragona, Castellón, Valencia, Albacete y finalmente la de Jaén.
Primer día Barcelona-Peñiscola (previo pinchazo en Benicarló); segundo Peñiscola-Requena (Valencia); tercero Requena-Puente de Génave (Jaén) y por último Puente de Génave-Cabra.
Remando hasta cruzar el Ebro, gozando con sus arrozales, oliendo a naranjos en la huerta valenciana, saboreando el vino de su vendimia en Albacete y emocionándome en el mar de olivares de Jaén. Viaje agradable en tiempo apacible. La aventura acabó en un baño de paz y sosiego, acompañando a mis familiares difuntos en el campo santo de mi pueblo.
Mi agradecimiento muy especial para la «Grupeta The Method» por su ayuda para cruzar Valencia, al Club Ciclista Requena; en especial a Nacho su vicepresidente, por su amabilidad, hospitalidad y generosidad; a Cristóbal y Juan Antonio por su compañía en los últimos kilómetros; a Marta por todo, y a la bicicleta que tanto nos da.

  Cayetano.
Barcelona 4 de octubre 2016.